آب بندی کانال

گاهی به دلیل فشار آب و یا استفاده کردن از وسایل اولیه‌ی نامرغوب ممکن است کانال آب دچار نشتی شود و رفته‌رفته تبدیل به یک حفره‌ی بزرگ‌شده و خطرات و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را موجب شود. مواد مختلفی در بازار موجود است که می‌توان از آن‌ها برای آب‌بندی کانال در هنگام ایجاد حفره و یا برای محکم‌کاری استفاده کرد که در این بخش به توضیح بعضی از این مواد می‌پردازیم.

 

استفاده از دوغاب

 

دوغاب یک ملات متوقف کننده سریع جریان آب بر پایه سیمان است که برای ترمیم سازه‌ها و اتصال قسمت نشت آب استفاده می‌شود. این ماده برای متوقف کردن آب و تعمیرات قطعات تونل، لوله‌ها، کانال‌های آجری و بتنی، تونل بتنی، معادن، ساختارهای دیوار مانند نگه‌دارنده‌ی آب استفاده می‌شود و در شرایط افقی، عمودی و سربار به کار گرفته می‌شود. این ماده بدون پرایمر نیز استفاده می‌شود. دوغاب چند نوع مختلف دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم:

 

استفاده از NatCem35 برای آب بندی کانال

 

NatCem35  یک دوغاب سیمانی اصلاح‌شده با پلیمر است که برای استفاده در منابع عمومی آب تأییدشده است. می‌تواند برای ترمیم کانال‌های آب در سازه‌های موجود در رودخانه‌ها، آبراهه‌ها و سازه‌های مخزن، موقعیت‌های افقی عمودی و سربار استفاده شود و حتی می‌تواند در زیر آب نیز مورداستفاده قرار گیرد.

 

استفاده از Renderoc ST05 برای آب بندی کانال

 

Renderoc ST05 یک ملات تسطیح سیمانی و یک پوشش محافظ در برابر ورود آب به بیرون از کانال، آب‌های زیرزمینی و برخی مواد شیمیایی است. این ماده می‌تواند برای پر کردن عیوب، سوراخ‌ها، ناهماهنگی‌های سطح در کانال‌ها مورداستفاده قرار گیرد و به‌عنوان یک مانع کربناته و کلرید عمل می‌کند. Renderoc ST05 از مواد WRAS تشکیل‌شده است. این ماده می‌تواند در دو حالت فشار غیرفعال و فعال استفاده کرد.

 

استفاده از Nitofil EPLV برای آب بندی کانال

 

Nitofil EPLV  ویسکوزیته برای ترمیم ترک‌های ریز است که می‌تواند به لایه‌های مرطوب پیوند بخورد و اگر در تماس با آب آشامیدنی قرار بگیرد قابل‌استفاده است.

 

استفاده از Nitocoat CM210 برای آب بندی کانال

 

Nitocoat CM210  یک پوشش سیمانی انعطاف‌پذیر است که برای ضد آب نگه‌داشتن سازه‌های نگه‌دارنده آب و جلوگیری از ورود آب به سازه‌ها ایده‌آل است. کاربرد آن آسان بوده و می‌تواند در برابر فشارهای هیدرواستاتیک مثبت و منفی مقاومت کند.

 

استفاده از Nitocoat EP405 برای آب بندی کانال

 

Nitocoat EP405  یک پوشش رزین اپوکسی غیرحلال است که می‌تواند بر روی فولاد و بتن اعمال شود تا سازه‌های نگه‌دارنده آب را محافظت و آب‌بندی کند.

 

استفاده از Nitocoat EPSW برای آب بندی کانال

Nitocoat EPSW  یک پوشش اپوکسی سولفید انعطاف‌پذیر است که در تماس با آب آشامیدنی تائید شده و با BS6920 آزمایش‌شده است. این ملات آب‌بند به‌خوبی به طیف وسیعی از بسترها متصل شده و در کانال‌ها به‌وفور از آن استفاده می‌شود.

آب بندی کانال

باز هم سوالی برای شما پیش آمده است؟

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۸۸۱۹۵۷۰۲

تلفن تماس جهت مشاوره : ۰۹۱۲۰۷۵۵۴۰۶