کف پوش پلی یورتان

با پیشرفت در علم و تکنولوژی، موادی ساخته‌شده است که ویژگی­های منحصربه‌فرد و کاربردهای گوناگونی دارا می­باشند، ازجمله این مواد می­توان کف‌پوش‌های پلی یورتان (اورتان نیز متداول است) را نام برد که از مواد شیمیایی ساخته‌شده است و به‌صورت لایه‌ای بر روی سطح قرار می­‌گیرد، در این بخش به‌صورت خلاصه این کف‌پوش معرفی‌شده و مزایایی آن ارائه می‌­شوند.

 

کف‌پوش پلی یورتان چیست

 

یک نمونه از کف‌پوش‌های متداول که امروزه کاربرد زیادی دارد، کف‌پوش پلی یورتان است، این کف‌پوش از مواد شیمیایی متفاوتی ساخته شده است و در حدود 80 سال پیش در کشور آلمان به دنیا معرفی گردید که به‌راحتی قابل‌اجرا در مکان­های مختلف می­باشد. ویژگی اصلی که سبب کاربرد این محصول شده است، عایق بودن آن در برابر مایعات است. همچنین با گذشت زمان و کاربرد مواد خاص اسیدی و شیمیایی در ساختار آن، محصولی ایجادشده است که مزایای بسیاری داشته باشد. در مکان­هایی که کف آن‌ها از جنس سیمان و یا آسفالت است می­توان این کف‌پوش را به کار برد و سطحی ایجاد کرد که انعطاف و قابلیت­های بالایی داشته باشد.

نحوه­ استفاده و به کار بردن کف‌پوش پلی یورتان به این صورت است که دو جز تشکیل‌دهنده این محصول را با نسبت مشخص باهم ترکیب کرده و بعد از ایجاد یک محلول همگن با استفاده از برس یا غلتک آن را بر روی سطح قرار می­دهیم و صبر کرده تا با گذشت زمان خشک شود، اما باید به رطوبت و دمای محیط توجه شود تا خللی در این فرآیند ایجاد نگردد.

 

خواص کف‌پوش‌های پلی یورتان

 

این کف‌پوش دارای ویژگی­های منحصربه‌فردی بوده که سبب استفاده فراوان از آن شده است. این موارد شامل:

  1.  مقاومت مناسب در برابر نور خورشید
  2.  براق بودن و چسبندگی عالی به سطوح سیمانی
  3.  استحکام مناسب در برابر سایش. به دلیل استفاده از مواد شیمیایی و انعطاف‌پذیری مناسب با کاربرد انواع مواد شیمیایی، می­توان ماده­ای ایجاد کرد که خواص مناسبی داشته باشد.
  4. مقاومت در برابر شکنندگی و ضربه‌پذیر بودن، به همین دلیل در سالن­های ورزشی کاربرد فراوانی دارد و از رسیدن آسیب به افراد جلوگیری می­کند.
  5. قابلیت بالا در شستشو و تمیزکاری که آب را جذب نمی­کند و نظافت آن به‌راحتی امکان‌پذیر است.
  6. پایدار در برابر روغن و عدم جذب آن که سبب می­شود حذف روغن به‌راحتی انجام گیرد.
  7.  تنوع رنگ و قابلیت جذب صوت بالا، توانایی مناسب در جذب صدا و مقاومت بالا در برابر جرقه
  8.  دارا بودن قابلیت اصلاح از ویژگی­های دیگر این روکش می­باشد که این امکان را به افراد می­دهد تا با صرف هزینه اندک، اقدامات لازم را انجام دهند.

استفاده از کف‌پوش‌های مصنوعی بسیار متداول شده است، زیرا قابلیت مناسبی دارند و می­توانند از ترکیبات گوناگون به‌منظور افزایش خواص مکانیکی و ظاهری آن‌ها استفاده کرد. نمونه ای از آن‌ها می­توان به کف‌پوش پولی یورتان اشاره کرد که مزایای بسیاری دارد و استفاده از آن روزبه‌روز در حال افزایش است.

کف‌پوش پلی یورتان

باز هم سوالی برای شما پیش آمده است؟

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۸۸۱۹۵۷۰۲

تلفن تماس جهت مشاوره : ۰۹۱۲۰۷۵۵۴۰۶