بازسازی کلینیک

بازسازی

بازسازی کلینیک

زمانی که احساس می‌کنیم ساختمانی به بازسازی نیاز دارد سؤالات زیادی در ذهنمون ممکنه شکل بگیره. از قیمت آن گرفته تا مدت زمانی که لازم است برای تکمیل شدن بازسازی انتظار بکشیم. این موضوع برای بازسازی ساختمان کلینیک یا ساختمان‌هایی که قرار است کسب و کار خودمان را درون آن راه بندازیم مهم‌تر هم میشه؛ اما به یاد داشته باشید که اگر این پروژه را به دست افراد زبردست بسپاریم با خیال آسوده‌تری منتظر تماشای نتیجه خواهیم بود و هرچه کار زودتر جمع شود، مسلماً شما نیز زودتر به کارهای خود می‌رسید.

برای بازسازی کلینیک‌های پزشکی در مرحله اول باید کاربرد آن را در نظر بگیریم. به این صورت که این کلینیک برای چه گروه سنی و به چه منظوری قرار است بازسازی شود. به‌عنوان مثال اگر مطب شما ویژه افراد کم‌توان یا سالمندان است، باید طراحی داخلی و مسیری ورود و خروج جوری طراحی بشه که مناسب این گروه از افراد باشد. همچنین در صورتی که مخاطبان شما کودکان باشند باید برای معماری داخلی فضا را طوری طراحی کنید تا برای سرگرم کردن آن‌ها مناسب باشه؛ بنابراین با توجه به این مقدمه، هدف ما ارائه نکاتی برای بازسازی کلینیک شماست، نکاتی که در عین جامع بودن کاربردی نیز هستند. پس با ما همراه باشید.

 

عوامل مؤثر در بازسازی یک کلینیک

 

کاربردی کردن فضاهای موجود در مطب بسته به تعداد مراجعات و همچنین خدمات خاص ارائه شده در هر کلینیک، از مسائل مهم در طراحی و بازسازی می‌باشد. درواقع در بازسازی یک کلینیک پزشکی و یا حتی تعمیرات کلی و جزئی، عوامل بسیاری دخیل هستند؛ که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • متراژ ساختمان
  • دیوارهای بیرونی ساختمان و نوع ساخت آن‌ها
  • کاربری ساختمان
  • سبک و مدل سازه
  • فضاهای جانبی ساختمان مانند راه‌پله، پشت‌بام، انباری و غیره
  • فضاهای داخلی
  • تعداد اتاق‌ها

لازم به ذکر است که باید در نظر داشت که مهم‌ترین مرحله قبل از هر چیزی ایده پردازی و طرح اولیه کاره. درواقع در طرح‌بندی مشخص می‌شود که چه تغییراتی باید اعمال شود و در نهایت از پروسه بازسازی ساختمان چه می‌خواهیم. به یاد داشته باشید که اولویت‌بندی نیازها به شما کمک می‌کند بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید و در آخر به آنچه که می‌خواهید دست پیدا کنید.

 

انتخاب متریال مناسب برای بازسازی کلینیک

 

استفاده از چوب و شیشه در سالن انتظار کلینیک فضا را زنده، پرانرژی و گرم می‌کند. چراکه هرچه رو زیبایی ظاهری دیوارها و درها مانور بدید جلب‌توجه ویژه‌تری رو هم شاهد خواهید بود و مسلماً فضایی مانند کلینیک‌ها نیاز بیشتری به القای حس سرزندگی دارن. این در حالیه که در صورت استفاده از رنگ‌های مات، کم‌رنگ و یکنواخت محیط کلینیک از حس و حال میافتد؛ بنابراین در فرایند بازسازی در نظر گرفتن المان‌های چوبی و شیشه‌ای در کنار انتخاب رنگ‌های مناسب میتونه بسیار مؤثر واقع بشه. در کنار همه این مسائل به یاد داشته باشید که انجام فرایند بازسازی یک مکان چه از نظر اقتصادی و چه از نظر حجم کار بسیار به‌صرفه‌تر از تخریب و ساخت کامل یک بنا و یا سازه است.

 

اهمیت نورپردازی در کلینیک

 

یک کلام ختم کلام، از اهمیت نورپردازی غافل نشوید. چراکه اکثر کلینیک‌ها بنا به دلایل مختلفی به آن اهمیت چندانی نمی‌دهند. به‌طور کلی و به لحاظ اصولی در مکانی مانند کلینیک و مطب پزشک، در بخش سالن انتظار باید از نورهای ملایم استفاده شود تا بیماران از لحاظ روانی آرامش پیدا کنند، درواقع نورهای مستقیم و شارپ می‌توانند فضای ذهنی بیمار را آشفته کند و در صورتی که فرد از قبل مستعد استرس و اضطراب درونی باشد آن را چندین برابر نیز کند.

اما بالعکس برای اتاق معاینه که دکتر یا پزشک مربوطه ارتباط مستقیم با مراجعه‌کننده دارد برای بهتر دیدن وضعیت فرد، باید اتاق از نور و روشنایی کافی برخوردار باشد تا بیماری‌هایی که از طریق دید بصری تشخیص داده می‌شوند را به‌راحتی تشخیص دهد.

 

نکاتی در باب بازسازی کف کلینیک

 

علاوه بر نکات مهمی که درباره‌ی اهمیت بازسازی دیواره‌ها و طراحی داخلی محیط گفتیم. کف کلینیک نیز از نکاتی است که اگر به آن اهمیت داده نشود خود به‌تنهایی می‌تواند نظم کلی کلینیک را به هم بزند. به‌طور کلی پیشنهاد ما استفاده هر چه بیشتر از چوب در هرجایی از جمله کف‌پوش است. چراکه کف‌پوش چوبی یا طرح چوب گزینه بسیار خوبی جهت انتقال آرامش است. این در حالی است که استفاده از کاشی‌هایی با تم تمام سفید و یا رفلکس نور بسیار آزاردهنده و زننده می‌باشد و برای یک کلینیک که قرار است آرامش‌بخش باشد اصلاً مناسب نیست.

 

هزینه بازسازی کلینیک پزشکی

 

همان‌طور که در بخش بالای مقاله اشاره کردیم چنانچه اقدام به بازسازی کلینیک خود کنید طول عمر مفید آن را افزایش خواهید داد و در این راستا توصیه می‌کنیم که برای پیشگیری از صرف وقت و انرژی زیاد و نرسیدن به نتیجه مطلوب، این کار را به افراد متخصص و ماهری واگذار کنید تا خیلی سریع‌تر و با هزینه منطقی شما را به نتیجه مطلوب و مورد رضایتتان برسانند. چراکه یک فرد متخصص کلینیک شما را به‌دقت بررسی می‌کند و تغییرات و تعویض‌های لازم را در قسمت‌های مختلف انجام می‌دهند تا بازسازی ساختمان پزشکی شما به بهترین نحو ممکن انجام شود تا در نهایت محیطی که مناسب روحیات و سلیقه شما و بیمارانتان باشد را تجربه کنید. لازم به یادآوری است که اگرچه قیمت بازسازی کامل کلینیک بستگی به مصالح مورد استفاده و نیز حجم تغییرات و سایر مؤلفه‌های دیگر، نظیر اجرای دکوراسیون داخلی و… دارد، اما این مسئله همچنان بااهمیت است که اعمال بازسازی چه به‌صورت کلی و چه جزئی صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به ساخت و ساز از نو دارد.

 

نکات پایانی

 

به‌طور کلی استفاده از متریال آرامش‌بخش در کنار رنگ‌آمیزی مناسب برای فضای داخلی کلینیک و تاثیر مثبت آن بر بیماران را دست کم نگیرید، چراکه کلینیک‌ها به‌گونه‌ای هستند که با کوچک‌ترین کم‌توجهی به موارد اصلی و اساسی اتاق، می‌تواند باعث آشفتگی ذهن مراجعه‌کننده شود؛ بنابراین توصیه ما اینست که برای بازسازی کلینیک یا بازسازی هر مکان دیگری عجله نکنید و تحت نظر تیم متخصص طاقتی در مسائل بازسازی، عملیات را آغاز کنید تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنید. در پایان امیدواریم که این اطلاعات توانسته باشد نیاز شما را رفع کند.

بازسازی کلینیک

باز هم سوالی برای شما پیش آمده است؟

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۸۸۱۹۵۷۰۲

تلفن تماس جهت مشاوره : ۰۹۱۲۰۷۵۵۴۰۶