پمپ تزریق تک جزئی

بتن به‌عنوان یکی از پرکاربردترین مواد در سازه‌ها همیشه موردتوجه مهندسان قرارگرفته است چراکه انعطاف‌پذیری که این ماده برای رسیدن به اهداف مختلف از خود نشان داده، در کنار سایر ویژگی‌های قابل‌توجه این ماده، باعث اهمیت بیشتر آن می‌شود. اما در کنار این مزایا به دلیل وجود تخلخل و ذات نفوذپذیری که بتن‌ها دارند آب می‌تواند به‌راحتی تا عمق بتن پیشرفته و سبب از بین رفتن بتن گردد؛ بنابراین آب‌بندی بتن ازجمله بااهمیت‌ترین مسائل در بحث نگهداری بتن می‌باشد.

 

روش‌های آب‌بندی بتن با دستگاه تک جزئی

رایج‌ترین روشی که برای آب‌بندی کردن بتن‌های ترک‌خورده در نظر گرفته‌شده تزریق رزین می‌باشد. چراکه در اجرای این عمل از ایجاد خوردگی جلوگیری به‌عمل‌آمده و همچنین در نوسانات فشارهای منفی و مثبت قابل انجام بوده و دوام بسیار بالایی دارد؛ بنابراین در این بخش شما را با دو روش آب‌بندی بتن با استفاده از دستگاه‌های تزریقی تک جزئی و دوجزئی آشنا می‌کنیم.

 

تزریق رزین اپوکسی و پلی پورتان

به‌طورکلی رزین پلی یورتان و رزین اپوکسی ازجمله موادی بوده که برای آب‌بندی بتن ترک‌خورده و آسیب‌دیده می‌باشند. درواقع رزین‌های اپوکسی چنان چسبندگی بالایی داشته که پس از به کار بردن آن در بتن حالت اولیه قبل از ترک‌خوردگی را برای بتن ایجاد نموده و تا حد بالایی بتن را ترمیم می‌نماید. البته لازم به ذکر است که این نوع رزین برای بتن‌هایی که احتمال جابه‌جایی دارند و یا بتن‌هایی که فشارهای زیادی را متحمل می‌شوند مناسب نمی‌باشد، چراکه به کمک رزین اپوکسی نمی‌توان ترک‌خوردگی بتن را ترمیم نمود.

 

مزایای آب‌بندی بتن با دستگاه تزریق تک جزئی

  • آب‌بندی جسم بتن و عدم ورود آب به درون بتن و جلوگیری از اثرات مخرب ورود آب به بتن مانند خوردگی و …
  • امکان آب‌بندی بتن از هر دو سمت سازه (آب‌بندی بتن در فشار مثبت و فشار منفی)
  • امکان آب‌بندی بتن در محل‌های با دبی آب بالا
  • مقاومت این روش آب‌بندی بتن در برابر فشار معکوس آب
  • عمر طولانی این روش آب‌بندی بتن نسبت به سایر روش‌ها
  • امکان آب‌بندی ترک‌های بتن با ابعاد مختلف و بدون محدودیت
  • امکان آب‌بندی بتن در محیط‌های مرطوب و سازه‌های در حال بهره‌برداری
  • سرعت‌بالای اجرایی عملیات موردنظر آب‌بندی بتن

تجهیزات موردنیاز جهت آب‌بندی بتن به روش تزریقی

در کنار بسیاری از مصالح و دستگاه‌هایی که جهت آب‌بندی بتن استفاده می‌گردد، دستگاه تزریقی که در دو نوع تک جزئی و دوجزئی توسط مجموعه طاقتی ارائه می‌شود، از اهمیت خاصی برخوردار است. به‌طورکلی این دستگاه‌ها دارای چهار بخش اصلی الکتروموتور، گیج فشارسنج و تنظیم فشار، مخزن ورودی رزین‌ها، شلنگ و نازل می‌باشند. طریقه استفاده از دستگاه تزریقی تک جزئی به این صورت می‌باشد که پس از ریختن رزین درون مخزن، رزین مذکور تحت‌فشار از طریق نازل به درون پکرها تزریق می‌گردد و فشار موردنیاز تزریق بسته به کیفیت بتن، عمق، طول و عرض ترک جهت آب‌بندی ایجاد می‌گردد.

 

سخن پایانی

شما می‌توانید جهت اجرای ترمیم، تعمیر و آب‌بندی سازه‌های بتنی و نیز خرید انواع محصولات تعمیر و آب‌بندی با بالاترین کیفیت، ازجمله انواع ملات‌های معمولی، پر مقاومت و آب‌بند به همراه انواع دستگاه‌های تزریقی تک جزئی و دوجزئی با مجموعه طاقتی در ارتباط بوده و خدمات موردنظر خود را دریافت نمایید.

دستگاه تزریق تک جزئی

باز هم سوالی برای شما پیش آمده است؟

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

۰۲۱۸۸۱۹۵۷۰۲

تلفن تماس جهت مشاوره : ۰۹۱۲۰۷۵۵۴۰۶