بازسازی هتل

بازسازی هتل‌ها یکی از الزامات هتلداری است. برخی تصور می‌کنند باید هتل‌ها را همان‌گونه که از ابتدای تأسیس، طراحی و چیدمان کرده‌اند نگه‌دارند. آن‌ها تصور می‌کنند در این حالت، یک هویت به هتل می‌دهند که تغییرناپذیر است. این در حالی است که امروزه مشتریان از هتل‌هایی استقبال می‌کنند که دارای امکانات به‌روز بوده و چیدمانی مدرن داشته باشند. به همین سبب نیز باید بازسازی این مراکز را به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی در مدیریت هتل‌ها، درج کرد. با توجه به سؤالات مختلف در مورد طراحی و بازسازی هتل‌ها و مراحل انجام این کار، در این مطلب به ارائه توضیحاتی تکمیلی دراین‌باره پرداخته‌ایم.

لزوم بازسازی هتل‌ها

امروزه مشتریان به نوع امکانات، خدمات‌دهی و ظاهر هتل‌هایی که قصد اقامت در آن را دارند، توجه زیادی نشان می‌دهند. افرادی که در این مکان‌ها اقامت می‌کنند علاقه دارند تا اوقات خوشی را در هتل‌ها گذرانده و با توجه به هزینه‌ای که صرف این اقامت می‌کنند، بهترین استفاده را از امکانات آن داشته باشند. ازاین‌رو می‌توان گفت بازسازی هتل باید در اولویت برنامه‌های هتلداری قرار داشته باشد. به‌منظور درک بهتر لزوم این کار، در ادامه به بررسی تک‌تک اهداف بازسازی اشاره می‌کنیم.

قرار داشتن در لیست برترین هتل‌ها

اگر هتلداران، هزینه‌ای را به‌صورت دوره‌ای برای بازسازی این مجموعه، در نظر نگیرند احتمال دارد در آینده‌ای نزدیک از لیست هتل‌های مشتری‌پسند، خارج گشته و ساختمان هتل‌ها به‌تدریج مستهلک شود. این موضوع برای هیچ هتلداری قابل‌تصور نیست؛ بنابراین به این افراد توصیه می‌شود در برنامه مدیریتی خود، اهمیت بازسازی هتل‌ها را جدی گرفته و نسبت به انجام آن، اقدامات لازم را انجام دهند.

 

بیشتر بخوانید: بازسازی کلینیک

 

توجه به نیازهای آینده

یکی از اهدافی که در موردبازسازی این مکان‌ها، مدنظر است می‌توان توجه به نیازهای آینده را نام برد. هتلداران باید به این موضوع توجه کنند که در آینده، مشتریان خواستار چه امکاناتی هستند و تمایل دارند در چه نوع اتاق‌های سکونت داشته باشند. امروزه اغلب افرادی که برای امور کاری و یا گردشگری به مسافرت می‌روند معمولاً بیشتر به هتل‌های مدرن، علاقه نشان می‌دهند. به همین دلیل نیز در مورد بازسازی اقامتگاه‌های سنتی باید به این موضوع توجه شود تا در آینده، به تعداد مشتریان این مکان‌ها، افزوده شود. به‌این‌ترتیب، بازدهی این هتل‌ها کاهش نیافته و صاحبان آن‌ها متحمل ضرر و زیان نمی‌شوند.

ارائه سرویس‌های بهتر

سرویس‌دهی ازجمله فاکتورهایی است که در تعیین کیفیت هتل‌ها تأثیرگذار است. اتحادیه هتلداران با توجه به میزان رضایت مشتریان و همچنین کیفیت خدمات‌دهی این مراکز، ستاره‌هایی را به هتل‌ها ارائه می‌کنند. هتلداران سعی دارند تا با کسب ستاره بیشتر، خود را در میان هتل‌های برتر قرار دهند. این در حالی است که اگر به کیفیت خدماتی که به مشتریان ارائه می‌کنند، توجه نداشته باشند به‌هیچ‌عنوان موفق به کسب نتایج دلخواه نخواهند شد. مدیران هتل‌ها می‌توانند با بازسازی هتل، آن را به مرکزی مناسب با خدمات قابل‌قبول تبدیل کرده و با حفظ امنیت مشتریان و رفع نیازهای آنان، رضایت حداکثری مشتریان را جلب نمایند.

بازسازی هتل

کاهش هزینه‌ها

اگر مراحل بازسازی هتل‌ها به‌درستی انجام گیرد تا حد قابل‌توجهی در هزینه‌های هتل، صرفه‌جویی خواهد شد، زیرا یکی از اهداف بازسازی، استفاده از تجهیزات به‌روز و مدرن است. اگر ساختمان هتل‌ها، تجهیزات و امکانات آن‌ها به‌صورت سالانه، به‌روز نشوند صد درصد در مدت‌زمان کوتاهی فرسوده شده و نیاز به صرف هزینه‌های بیشتری خواهند داشت. اگر به‌درستی مفهوم این گفته را درک کرده باشید قطعاً خواهید دانست بازسازی هتل سنتی چه اهمیتی دارد. درصورتی‌که محیط داخلی هتل و تجهیزات موجود در آن، فرسوده شوند هم خدمه هتل و هم مشتریان از حضور در چنین مکانی، دلسرد شده و سراغ گزینه‌های دیگر خواهند رفت.

استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا

امروزه تکنولوژی در تمامی جوانب، پیشرفت کرده است. این موضوع در مورد هتلداری، امکانات و تجهیزات آن نیز صدق می‌کند. استفاده از کف‌پوش‌های مدرن، تجهیزات لوله‌کشی و آسانسورهای به‌روز باعث می‌شود تا تأسیسات این هتل‌ها دارای کیفیت خوبی بوده و هیچ‌گاه، مشکلات جدی در آن‌ها بروز نکند. استفاده از تجهیزات روشنایی خودکار، درب‌های مدرن و بادوام، استفاده از تجهیزات صوتی و تصویری در اتاق‌ها و لابی هتل و مواردی ازاین‌دست می‌تواند هم ظاهر هتل را لوکس‌تر نشان دهد و هم منجر به جلب‌توجه مشتریان گردد. چنانچه به لزوم و اهمیت بازسازی هتل‌ها توجه کنید قطعاً خواهید توانست با صرف هزینه مناسب، میزان سوددهی هتل را تا چند برابر افزایش دهید.

 

بیشتر بخوانید: طراحی دکوراسیون داخلی مدرن

نکات مهم در بازسازی هتل‌ها

در بازسازی هتل‌های مدرن و سنتی باید به نکات ویژه‌ای توجه شود. تنها در این صورت است که می‌توانید بهترین نتیجه را گرفته و مراحل بازسازی را با موفقیت به پایان رساند. برای این کار باید از روش‌های زیرکانه و مقرون‌به‌صرفه‌ای استفاده شده و بیشترین بهره‌وری را از محیط داشت. با رعایت این موارد و انجام بازسازی با استفاده از خدمات شرکت‌های معتبر بازسازی، می‌توانید علاوه بر زیباتر کردن طراحی و دکوراسیون داخلی و خارجی این اماکن، به رونق گرفتن کسب‌وکار نیز کمک کنید. به این منظور باید یک سری نکات شامل موارد زیر را رعایت نمایید:

ارائه طرح توجیهی بازسازی هتل

یکی از مهم‌ترین نکات در باز ساختن اقامتگاه‌ها، ارائه طرح توجیهی بازسازی هتل‌ها است. این طرح شامل الزامات و شرایطی است که باید در بازسازی این مکان‌ها رعایت شده و تغییرات برنامه‌ریزی‌شده‌ای را در چیدمان و دکوراسیون تمامی بخش‌های هتل‌ها به وجود آورد. طرح توجیهی، دربردارنده سرمایه لازم برای انجام بازسازی بوده و چشم‌انداز این طرح را نشان می‌دهد؛ بنابراین لازم است قبل از اقدام به هر کاری، تمامی جوانب کار توسط متخصصان سنجیده شده و بودجه لازم برای بازسازی، تأمین شود.

توجه به سلایق مشتریان

با توجه به این‌که هتل‌ها ممکن است سالانه پذیرای مهمان‌های زیادی از نقاط مختلف کشور و یا کشورهای خارجی باشند باید تمامی سلایق را پوشش دهند. ازاین‌رو باید نگاهی جامع به نیازهای مسافرانی از نقاط مختلف داشته و با توجه به این نیازها، امکانات مختلفی را تعبیه کرده و طرح و چیدمان‌های متفاوتی را در هتل‌ها اجرا کرد. چنانچه در طراحی و بازسازی هتل، به این موارد توجه شود قطعاً مسافرانی که با اهداف مختلف سفر کرده‌اند و این هتل را به‌عنوان اقامتگاه خود، انتخاب نموده‌اند از انتخابی که کرده‌اند رضایت خواهند داشت.

استفاده از تجهیزات مدرن

در بازسازی هتل‌ها باید از تجهیزات مدرن استفاده کرد. به عبارتی باید با بازسازی هتل‌های سنتی آن‌ها را به هتل‌هایی با تجهیزات به‌روز، تبدیل نمود؛ زیرا امروزه تمامی افراد از تجهیزات و امکانات مدرن استفاده کرده و این وسایل به بخشی از زندگی روزمره انسان‌ها تبدیل شده‌اند؛ بنابراین شما نیز باید به این امر توجه کرده و درصدد باشید تا با تأمین این تجهیزات، نیازهای مشتریان را رفع نموده و زمینه رفاه آنان را فراهم کنید.

بازسازی هتل

استفاده از ایده‌های خلاقانه و نوین

همان‌طور که خلاقیت و نوآوری بخش مهم از تمامی امور و کسب‌وکارها به شمار می‌رود، این موضوع در بازسازی و طراحی هتل‌ها نیز اهمیت دارد. برای این‌که بتوانید ایده‌های نوینی را در بازسازی پیدا کنید باید ازنظر و مشاوره مهندسین و طراحان داخلی و خارجی و همچنین متخصصین حوزه تجهیزات، کمک بگیرید. به‌عنوان‌مثال باید متناسب با نوع کاربری اتاق‌ها و بخش‌های مختلف هتل، از رنگ‌بندی‌های جذابی استفاده کرد. یکی دیگر از ایده‌ها نیز استفاده از مبلمان و تزئینات مدرن و یا وسایل زینتی سنتی است که امروزه طرفداران زیادی دارند. البته ایده‌های مختلف و زیادی می‌توانند که در عین زیبایی بخشیدن به محیط، موجب بالا رفتن میزان کارایی بخش‌های مختلف هتل می‌شوند. بااینکه ممکن است هزینه اجرای این ایده‌ها زیاد باشد؛ اما اگر طرح توجیهی بازسازی هتل‌ها به‌صورت دقیق برنامه‌ریزی شود، این هزینه‌ها به‌سرعت جبران شده و منافع مالی زیادی برای هتل‌ها به ارمغان خواهند آورد.

کلام آخر

در بازسازی هتل‌ها باید از گروه بازسازی معتبری کمک بگیرید. در این مورد ممکن است به گروه‌ها و خدمات متعددی نیاز داشته باشید؛ اما اگر آن‌ها را از میان گروه‌های باتجربه و دارای رزومه قابل‌قبول، انتخاب کنید قطعاً می‌توانید بهترین جواب را گرفته و از نتیجه بازسازی، راضی باشید. گروه مهندسین طاقتی ازجمله گروه‌های فعال در حوزه وسایل و تجهیزات آب‌بندی نظیر مخازن بتنی، انواع کف‌پوش‌های صنعتی، پوشش‌های ضد خوردگی، نسل جدید پوشش‌های آب‌بند و عایق‌های رطوبتی است که می‌تواند در بازسازی اقامتگاه‌هایی نظیر هتل‌ها به شما کمک کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − شش =

تلفن تماس جهت مشاوره : ۰۹۱۲۰۷۵۵۴۰۶